Dzień dobry! Albo dobry wieczór! W zależności od tego, kiedy czytasz ten artykuł 😉 Jakiś czas temu wysłałam Ci na newsletter, w którym podsumowałam wszystkie główne trendy na Instagramie na 2020!
Ten mail cieszył się ogromnym zainteresowaniem, ale wiem też, że wiele osób go przegapiło. Być może jesteś wśród tych osób, a być może wśród tych, które jeszcze w ogóle się nie zapisały na mój newsletter (a Ty, Ty, nadrabiamy tutaj 😀). Dlatego postanowiłam jeszcze raz przedstawić te trendy w jednym miejscu i dać Ci jasne wskazówki, byś przegoniła swoją konkurencję 😀
Przygotowałam dla Ciebie zestawienie trendów na Instagramie, bo tam zmieniają się one błyskawicznie! Coś jest dziś na topie, a jutro już całkiem passe. A Ty przecież chcesz być ze swoim biznesem z przodu, a nie gdzieś daleko za wszystkimi, prawda?
# 1: Traktuj swój układ (feed) jakby był Twoją stroną główną!
Obecnie ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi na swoje pytania nie na Google’u, ale na… Instagramie. Wyszukując markę lub firmę, trafiają na Twój profil i staje się on wówczas Twoją strona główną. I podobnie, jak celem Twojej witryny jest przekształcanie odwiedzających w klientów, celem Twojego profilu na Instagramie powinno być przekształcanie odwiedzających w obserwujących.
Oznacza to, że kiedy planujesz i uzupełniasz swój profil na Instagramie, ważne jest, aby wszystko, co publikujesz, było spójne i opowiadało historię Twojej marki.
Mam tu na myśli dosłownie wszystko, zaczynając od BIO, przez układ siatki, wygląd wyróżnionych relacji, po styl zdjęć. Dobrym przykładem jest tutaj kawiarnia Kokomo – ich profil nie tylko opowiada o tym, jak pyszne może być wegetariańskie życie, ale także odzwierciedla kolory marki w najważniejszych wydarzeniach na Instagram Stories. Zadbali również o dobre bio, udostępnili swoje menu i wskazali lokalizację.

A jeśli nie wiesz od czego zacząć, to zacznij ze mną! Przygotuję dla Ciebie audyt, w którym pokażę krok po kroku nie tylko CO zmienić, ale też JAK to zrobić 🙂
#2 Więcej integracji, mniej wykluczania/podziałów!
Wychodzimy do wszystkich! Stawiamy na docieranie do naszej społeczności poprzez posty reprezentowane przez przedstawicieli tej społeczności. Nie będzie liczył się wiek, pochodzenie, płeć czy religia.
Będziemy promować “prawdziwych”, autentycznych ludzi.
Misją niektórych firm jest dokładne reprezentowanie różnorodnej społeczności, poprzez zdjęcia, ambasadorów czy partnerów marki 😉
#3 Fotografia + emoji = ♥
Skromne emoji staną się gwiazdą w nadchodzącym roku 🙂 Dołączaj je do zdjęć na kanale i wyprzedź innych!
Twórz urocze autoportrety, dodawaj dziwaczne elementy do fotografowanych krajobrazów podczas podróży – wystarczy jeden emoji, aby wyróżnić Twoje zdjęcie z tłumu.
Przykład na Instagramie możesz zobaczyć poniżej:
#4 Edycja bez edycji!
Dawno minęły czasy surowych edycji i napompowanego nasycenia – „edycja bez edycji” to trend, którego wszyscy pragniemy w 2020 roku.
Mówimy TAK drobiazgom, odrobinie zmienionym kolorze, ale żegnamy się z nierealistycznymi zmianami. „Instagram z pewnością staje się bardziej nieedytowanym miejscem” – Erin z Something Social LA.
#5 Wyselekcjonowane treści (UGC)
Treści generowane przez użytkowników (UGC – user-generated content) nie są najnowszym trendem, ale masowo zyskującym popularność na Instagramie. Marki zaczynają myśleć nieszablonowo – publikują i udostępniają zdjęcia, filmy i historie swoich fanów z silną strategią.
Mówiąc prostszym językiem, zamiast tworzyć własną treść, będziemy korzystać ze zdjęć użytkowników uzyskując najlepszy content!
#6 Nacisk na autentyczność
Nie można zaprzeczyć, że trend “edycji bez edycji” zrodził się ze zmierzania w kierunku autentyczności. Autentyczna treść zyskuje na popularności i widzimy mnóstwo marek i firm, które włączają się w ten trend i prezentują uczciwą, rzeczywistą i wrażliwą stronę swojej marki i biznesu.
Wysoki poziom autentyczności może przyczynić się do budowania silniejszego połączenia z odbiorcami.
Zaprezentuj dobro ze złem, zmagania i zwycięstwa (pokaż emocje!), a Twoja marka będzie bardziej powiązana z odbiorcami Twoich treści.
#7 Czas na ruch!
Video to nieodzowny element dobrze rozwijającego się profilu na IG już od dłuższego czasu, ale teraz nadszedł czas na ruch na zdjęciach!
Falujące włosy, parująca kawa, błyszczące oczy – jak to zrobić? Użyć odpowiedniej aplikacji! Ja polecam Vimage 😉
#8 Szkic + zdjęcie = ♥
Na początku tego roku Kim Kardashian West udostępniła sponsorowaną edycję „szkicu” PicsArt na swoim kanale. Ten prosty, sponsorowany post, niemal z dnia na dzień wywołał zupełnie nowy trend na Instagramie!
Ja sama jestem zakochana w ten aplikacji, a efekt szkicu to jedno kliknięcie. Zapraszam Cię na mój profil IG, gdzie na IGTV znajdziesz pomocne tutoriale (instrukcje) 🙂
W Nowym Roku również ja ruszam z czymś nowym 🙂
Będą to indywidualne konsultacje – spotkania szyte na miarę, podczas których, jeśli zdecydujesz się na taką formę pracy nad swoim biznesem, weźmiemy pod lupę Twoje social media i Twój biznes online.
Zrobimy burzę mózgów, opracujemy plan działań, odpowiem na Twoje pytania, nauczę Cię, tego co ja wiem, a Ty jeszcze nie.
Terminy są ograniczone, jestem w stanie spotkać się z dwiema osobami w ciągu miesiąca. Konsultacje będą odbywały się w Warszawie – przy kawie lub online, możemy spotkać się raz lub więcej – zależy jakie będą Twoje potrzeby 🙂
Na styczeń mam już zaplanowany pierwszy biznes do konsultacji!
W styczniu został jeden termin, ale spokojnie – dobierzemy najlepszy dla Ciebie! 😉
Zerknij sama!
Masz pytania? Pisz na biuro@monikaprzeslakowska.pl 🙂